Spomenik Srečku Kosovelu. Algoritem!

kraj: Park Tivoli, Ljubljana, Slovenia,
naročnik: Mobitel d.d., Agencija 41
velikost: 400m²
projekt: 2004
izvedba: 2004, ustavljen | construction interrupted
avtorji: Boris Balant, Dominika Batista, Mathew Biederman, Zdravko Duša, Ana Kučan, Marko Peljhan, Tomaž Šuštar, Dragan Živadinov
Konstrukcijske risbe: Luka Javornik

Osrednji del spomenika je instalacija algoritma kosovel, ki je sestavljen iz numerične in semantične analize Kosovelovega avantgradnega dela, sedmih ključnih enačb iz zgodovine fizike in matematike iz prve polovice 20. stoletja, vektorske analize in reinterpretacije konstruktivističnega Tržaškega ambienta iz leta 1927 ter povezave le-teh z numeričnimi vrednostmi, ki se pridobivajo v realnem času iz različnih komunikacijskih omrežij. Algoritem se izvaja na posebej izdelanem zaslonu resolucije 640×96 pixlov s svetilnostjo 5000 nits, ki je 10, 5m dolg in 1,7 m visok. Druga stran spomenika je namenjena informacijski bazi, povezani s Kosovelovim življenjem in delom, ter njegovi umestitvi v širši umetnostno-zgodovinski in kulturno-politični kontekst. Sistemi za nadzor delovanja spomenika se nahajajo v talni komori pod njim in upoštevajo načrtovano delovanje projekta, saj naj bi spomenik na lokaciji v Tivoliju stal 22 let. Vsebine na spomeniku bi se dopolnjevale z vsebinami na portalu www.kosovel.org . Arhitekturna zasnova temelji na treh prostorskih komponentah: monolitu spomenika z vgrajenimi zasloni, spomeniški podstati s krajino ter tehnološki komori. Vidna materiala monolita sta aluminij in steklo, skrita nosilna konstrukcija je iz jekla, podzemna tehnološka komora je grajena iz betona. Tri osnovne prostorske komponente omogočajo sinergijo visoke tehnologije v parku, ki – v skladu s pogledi 19. stoletja – predstavlja naravo v mestu. Zato spomenik ni zamišljen tako, da bi se zlil s parkom, temveč pomeni novo enkratnost v okolju, ki je namenjeno najširši množici obiskovalcev. Postavljen je na razsežno, prazno ploskev, ki jo njegov dotik upogne, kar se kaže v 22 m dolgi geometrizirani nagubanosti terena. Algoritem kot monolit lebdi nad travnikom.